Elever fra 1STG fikk 2. plass i Norsk Juniorvannpris

Vi gratulerer Gard Nikolai Christensen, Nila Knapstad Novsett, Oliver Joel Spjuth og Stine Dahl Sjurseth (1STG) med glimrende innsats i årets finale i Norsk Juniorvannpris!

Gard, Nila, Oliver og Stine - Klikk for stort bildeElever fra 1STG vant 2.plass Rakel Hamre

De var en av tre finalister som presenterte sine vannprosjekter den 19.mars, ved Inspiria science center i Sarpsborg. Dette var en høytidelig seanse der fire jurymedlemmer stilte spørsmål etter at de dyktige finalistene hadde lagt frem sine prosjekter. Våre elever imponerte med solid presentasjon, beste film og flotte plakater. Etter hotellopphold og tilrettelagt opplegg ellers dro gruppen til Forskningsparken i Oslo onsdag 20.mars. Der deltok elevene ved årets konferanse tilknyttet Verdens vanndag, plakater og film ble vist også her, og Juniorvannprisens vinner ble kåret. Vi var svært fornøyd med 2.plass med hensyn til hvem som fikk 1.plass. Elevene (og læreren) dro fornøyd hjem etter å ha hatt to svært innholdsrike dager. Den 21.mars har elevene vist bilder og film til sine medelever i klasse 1STG. Stas! Takk til faglærere som har gitt bort noen timer til elevenes forberedelser før finalen. Plakatene henges opp ved den hvite puffen så flere kan ta en titt og lære litt om kantsonens effekt på vannkvalitet.

Norsk Juniorvannpris - Klikk for stort bildeVi gratulerer! Rakel Hamre